Romanii nu stiu evalua corect masinile second hand

De aproximativ doua saptamani ma confrunt cu o problema legata strict de piata auto din Romania. Treaba e ca imi caut o masina second-hand acceptabila nu foarte scumpa de la care nu am pretentii prea mari, insa pe site-urile de anunturi de la noi, probabil peste 60% dintre anunturile pentru autoturisme sunt praf. E clar ca romanii nu stiu sa-si evalueze corect masina, iar samsarii de masini ar trebui sa tina cont de niste chestii ca sa-si poata vinde cu succes ascutitorile.

Vorbeam cu Alex care la randul lui e in cautarea unei masini second-hand, de cat de imbecili pot fi romanii vanzatori de masini si a zis o chestie care cu siguranta se dovedeste a fi corecta. E vorba de preturile exorbitante pe care lumea le acorda unor masini invechite, trecute de un deceniu, masini lipsite de tehnologie care de acum inainte nu vor face altceva decat sa se defecteze si tu ca nou proprietar sa bagi bani. Concluzia finala e ca romanii nu stiu sa evalueze corect un autoturism si cum ziceam si mai sus, poate ca peste 60% dintre ei pun un pret foarte mare, total depasit de valoarea reala a masinii, un pret sau o suma de care ei au nevoie efectiv, nu cat ar fi normal. Lucrul asta ma cam retine sa cumpar masina din piata auto din Romania din multe puncte de vedere si nu ca as fi neaparat zgarcit, dar nici nu as da pe o coaja din 2000-01 mai mult decat valoreaza doar pentru faptul ca X-ulescu are nevoie efectiv de 2500 €, iar masina ar costa de fapt 1800 €. Sa fim seriosi.

Nu vreau sa fiu inteles gresit ! Nu am asteptari sa o iau la pretul cu care se gaseste in Germania. Mereu fac comparatie intre o masina pe care o gasesc pe mobile.de vanduta de un neamt cu una asemanatoare din toate punctele de vedere de vedere ( an, cp, motor, combustibil) vanduta de un roman. E okay o diferenta de 500 de euro sa zic, dar nici 1000 ! Daca in Germania costa 1500, de ce sa coste in Romania 2500 si nu 2000 ? Pentru ca.. si pentru ca de asta.

De asemenea, m-am orientat mereu dupa o masina recent adusa din Germania. Prefer asta pentru ca sunt mult mai sigur ca la nemti a fost ingrijita si chiar daca ar fi sa-i fac cateva reparatii sau schimbari de inceput, as iesi mult mai ieftin decat daca as cumpara o masina rulata in tara. Cu siguranta ar avea nevoie de mai multe reparatii si schimbari. Problema cu masinile aduse in tara insa e destul de urata, asta deoarece majoritatea sunt aduse pe platforme, nu au ITP, numere rosii, nimic ! Daca vrei sa-i faci proba prin oras sau undeva la drum intins, nu ai cum. Samsarul iti spune – Uite, asta e… merge bine, arata bine, asta e pretul. Eventual faci o tura de 100 metri pe strada acolo si nu apuci sa te convingi cu ce rabla tocmai te-ai ales.

Samsarii fac asta pentru a reduce costurile si umblatura pe la RAR, inmatriculari, asigurare, etc, dar daca ar face toate astea imediat ce aduce masina in tara, un cumparator ca mine sau ca oricare altul cu siguranta ar cumpara mult mai usor troaca respectiva. Ei bine, multi nu procedeaza astfel si se intreaba de ce nu reusesc sa vanda masina dupa nici 3 luni de cand au adus-o.

Despre autor Vezi toate articolele Pagina autorului

Suteu Paul

Ma numesc Suteu Paul, am 23 de ani si sunt din Bistrita.
Primul blog l-am avut in 2011 iar de atunci am continuat sa scriu si sa dezbat diverse subiecte. Datorita activitatii in online, am cunoscut oameni faini si am invatat tot felul de chestii noi.
Astazi e foarte simplu sa ai un blog, oricine poate sa aiba unul si sa scrie, insa mai greu e sa te tii de treaba.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu o sa fie publicata nicaieri. Campurile marcate cu * sunt obligatorii.