Trei semne ca „ti s-a dus” turbo la masina

Intamplarea face ca recent turbosuflanta masinii mele a crapat pur si simplu si nici pana acum nu stiu exact principalul motiv deoarece nu am fortat masina, cert este ca s-a intamplat acasa si ca oricum ai da-o, o sa te coste niste bani toata smecheria asta cu turbo.

Nu vreau sa ma gandesc cat de aiurea e pentru altii cand „li se duce turbo” cand sunt departe de casa si implicit intr-o zona in care cel mai apropiat service e la cativa km de unde te-a lasat troaca la greu. O sa fie nevoie de remorcari, service-uri, piese, mecanici si tot tacamul.. cheltuieli intr-un moment cand nu te astepti probabil.
In cazul meu, s-a intamplat acasa, exact cand am vrut sa pornesc sa merg la munca. Cu o zi, doua inainte, totul perfect. Masina a functionat in conditii optime, nu am sesizat nici un fel de problema, avea sprint de pe loc, nu suna nimic bizar sub capota si nici macar nu am fortat-o cu porniri bruste. Am incercat sa o pornesc si a luat-o fara probleme, insa dupa 5 secunde s-a auzit un sunet precum ai ciocni doua metale, urmat de niste trepidatii nu prea deranjante. Bineinteles, am oprit masina in clipa urmatoare. Am verificat sub capota si toate pareau la locul lor, la fel si sub masina de unde mi s-a parut ca provine sunetul acela metalic. Am mai dat o cheie. Aceeasi chestie, doar ca deja incepuse sa scoata mult fum alb si sa faca zgomot precum un tractor. In momentul cand am incercat sa o turez, a inceput sa scoata un sunet ascutit. Eram sigur ca e ceva legat de turbo si de ulei, datorita norului ala de fum alb.

Am filmat a doua incercare s cam asa suna si se comporta masina:

Ei bine, pentru ca probabil esti aici sa afli daca ti-a crapat turbo la masina, iata 3 semne care confirma acest fapt:

1. FUM

Daca masina scoate mult fum, fie ca vorbim de fum alb inecacios sau albastru care indica in special pierderea de ulei, ei bine ar putea fii un semn sigur ca sunt probleme la turbosuflanta.

2. Pica pedala

Mi s-a intamplat de vreo cateva ori sa ma pornesc la drum intins si sa o calc mai tare, undeva in 120-140 km/h iar la un moment dat sa „pice pedala”. Ei bine acest fenomen, ca sa inteleaga toata lumea, nu e altcea decat ca circuli sa zicem cu 120 km/h si dintr-o data masina nu se mai tureaza oricat ai calca-o de tare. Turatiile si indicatorul de viteza refuza efectiv sa urce si de obicei problema o poti rezolva cu oprirea si repornirea motorului, insa la scurt timp fenomenul reapare.

Nu trebuie sa ai neaparat peste 100 km/h ca sa sesizezi acest aspect. Daca-ti cunosti masina, vei vedea ca tu o calci si nu are nici un pic de vlaga.

Am intrebat diversi mecanici si au zis ca e infundat turbo, sau e pe duca. Altii ziceau ca masina intra in limp mode, insa astea sunt pareri impartite, pe care oricum le-ai lua au legatura printr-un fel sau altul cu turbosuflanta.

3. Sunet ascutit si trepidatii

E usor sa recunosti un turbo sanatos, dupa sunetul acela specific, dar si mai usor sa recunosti un turbo defect dupa sunetul PREA ASCUTIT – exact ca in clipul meu. In cazul acesta, fara dar si poate, e semnul suprem, daca vreti.. ca turbo e crapat si ca o sa-ti sara niste lei din buzunar.

Despre autor Vezi toate articolele Pagina autorului

Suteu Paul

Ma numesc Suteu Paul, am 23 de ani si sunt din Bistrita.
Primul blog l-am avut in 2011 iar de atunci am continuat sa scriu si sa dezbat diverse subiecte. Datorita activitatii in online, am cunoscut oameni faini si am invatat tot felul de chestii noi.
Astazi e foarte simplu sa ai un blog, oricine poate sa aiba unul si sa scrie, insa mai greu e sa te tii de treaba.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu o sa fie publicata nicaieri. Campurile marcate cu * sunt obligatorii.