Am un VW Golf 4, 1.9 TDI de 90 hp. Deci la capitolul mecanică sunt cel mai afon, chiar dacă mai am unele cunoștințe despre ce se află sub capotă.
Acum dilema
Mi-au zis mai multe persoane că la mașina asta trebuie să-i dau în blană cât mai mult posibil și să schimb treptele de la 2500 turații în sus, altfel risc să stric turbo. Am rămas prost când am auzit. Eu schimb treptele de la 2000 turații, că altfel sună ca tractorul și nici nu îi dau în blană cum cică ar trebui.. chiar am grijă de mașină.
Să fie adevărat ? Eu, chiar nu mă pricep la mașini așa de bine și de asta întreb, că acum mi-e frică să nu se bulească turbo.
La motor pe benzina schimbi in 2000, la diesel in 2500. Nu trebuie sa ii dai blana „cat mai mult posibi”; asta e o aberatie! Trebuie, totusi, sa o mai si dezmortesti din cand in cand.
Nu mai asculta sfatul unor astfel de „specialisti”. De schimbat schimbi atunci cand motorul o cere – nu stai cu ochii tot timpul pe turometru.
De asta zic și eu, dar na.. dacă nu mă pricep, măcar întreb.
Poti schimba si in jur de 2300-2500, e ok, insa sub 2000 e problema pentru ca turbina se incarca de la fum si dupa un timp se duce. Acum na, poti sa o mai cureti uneori cand mergi la drum lung turand putin motorul ca sa curete turbina. Dar cum a spus si dl. Petre, atunci cand masina cere treapta superioara schimbi, ideea e sa nu o ti subturata.
Dupa umila mea parere e bine la minim 2000-2200. Nu sub 2000 dar nici peste 2500…
Nu conduc deci nu am permis dar avem mașină în familion , nu mă pasionează mșinile și condusul de fel – de acea nu am luat nici permisul , dar din ce știu eu e cam așa , mașina când ajunge la o anumită turație trebuie schimbată treapta de viteză, fie inferioară fie superioară , în funcție de turație etc. sunt mai mulți factori și nu poți sta cu ochii tot timpul pe ceasuri să vezi când ajunge la 2000 etc , pur și simplu auzi motorul cum merge și î-ți dai seama că trebuie schimbată treapta de viteză .
Chestia cu turbina am auzit-o si eu. 2500 e decent, eu la benzina schimb si la 3000… poti avea si momente in care ai spatiu sa ii dai un pic mai mult…
La benzina is turatii le mai mari….cuplu maxim ii pe la 2500-3000
Oricum trebuie sa treaca de 2000 de turati…..cam atuncia intra turbina in functiune….nu sa o duci ca bunicu la 1500 sa schimbi viteza….si vine nepotu si ii da in blana si sparge tot in ea :))
Nu e problema de blana cat e problema sa mentii motorul la o turatie cat mai aproximata de puterea sa. ASsa ca prin oras, la un motor de genul ar trebui sa o tii mai pe frana de motor, asta e esenta. Deci mai mult de a-3-a prin targ, nu cred ca poti sa-i dai…!!!
Eu la diesel schimb la 2000, desi sunt incepatoare, chestia cu „auzi motorul si iti dai seama cand cere schimbarea vitezei” mi-e foarte ultila treaba asta.
Nu am mai auzit de treaba „trebuie sa ii dai blana” … daca vrei sa te tina masina mult si bine, nu iti bati joc de ea.
Sfatul meu este sa mergi cum consideri tu ca este ok atat pentru tine, cat bineinteles, si pentru masina.
Sa ai parte de drumuri asfaltate si nepeticite :*
Heh, pe principiul acela ma duc si eu. Cand aud motorul ca cere. Nu suport sa se tureze la maxim si sa scoata tot felul de sunete demonice.
Lasă sfaturile date la bautură condu cum crezi tu că e mai bine.. cum zice tata, „Simte mașina!” :))
Acum, nu ca ma dau mare, da vreo 4 ani mi-am tocit cotele printr-un liceu de profil si vreo 15 am tot stat cu covrigul in mana:) Deci, La motor pe benzina schimbi in 2000, la diesel in vreo 2500. ..iar, atunci cand vei acumula niscaiva experienta vei simti motorul …iti cere el cand sa schimbi…
Bafta:)
Bun, hai sa o luam cu inceputul:
Condusul masini in oras este un dezavantaj pentru orice tip de motor, deoarece in mare parte motorul functioneaza fie in relanti fie subturat. Orice motor are o plaja optima de turatie, in cazul unui motor diesel aceasta este mai relaxata decat in cazul unui motor cu benzina, deoarece acestea nu sunt motoare de turatie! In cazul in care vorbim de un Turbo-Diesel situatia se schimba putin deoarece turbina intra in functie la o anumita limita de turatie! Mergand subturat, turbina se imbacseste, de aceia este bine ca din cand in cand si mai ales cand iesi in afara pentru cativa kilometrii sa mergi supraturat pentru a curata atat turbina cat si catalizatorul.
Sfatul cu a merge tot timpul supraturat este o tampenie … ar fi ideal sa te incadrezi in limita de confort a motorului tau, desi este cam greu in oras.
In concluzie … incearca sa mergi cu masina nici supraturat (consum mare de combustibil, scurtarea duratei de viata) dar in nici un caz subturat (imbacsesti turbina, catalizator, temperatura ridicata, uzura mare) obisnuieste’o undeva unde vezi ca ii place si incearca sa mergi cat mai constant posibil.
Bafta si asfalt uscat!
Asta e ceea ce cautam. Cel mai bun raspuns.
Multi au inteles ca nu stiu sa schimb viteza, ceea ce e la mintea cocosului. Ceea ce ai zis tu incercam eu sa aflu.
Mersi mult !
Sa iti fie de folos, ma bucur ca am putut ajuta. 😉